Dienstag, 17. Mai 2011

Læring med levende billeder

Jeg har læst teksten " Filmproduktion i et didaktisk perspektiv".
 Man får vist i teksten mange gode ting omkring filmproduktionen og de kompetencer, man har brug for eller kan erhverve.
 Og jeg synes også der er mange gode grunde til at lære børn, hvordan man arbejde med film og digitale medier.

Det eneste hvad jeg blev lidt irriteret over var, at der bliver skrevet så meget om producenter og konsumenter og at der er så få producenter i forhold til konsumenter. Er det da slemt ikke at ville producere noget og skal alle bidrage med et eller andet ? Jeg synes godt at man kunne diskutere lidt over det. Men helt klart er det da fint, at man har så mange muligheder til at tilegne sig mediekompetencer, og hvis man så gerne vil blive producent, er det bestemt nemmere end hvis man ikke har tilegnet sig mediekompetencer.
Jeg selv har aldrig virkelig fået medieundervisning. Det eneste var (meget) lidt  Word-undervisning. Alle mine andre færdigheder har jeg selv tilegnet mig over årene gennem selvstændigt "frem og tilbage prøven" ;-)

Og nu kan jeg da godt sige, at jeg behersker en del mediefærdigheder, selvom man selvfølgeligt altid kan blive bedre til noget :-)

1 Kommentar:

  1. Hej Julian

    - Det er jo bestemt et emne, vi kan tage op til diskussion ved seminarindkaldet: Skal alle være producenter?

    AntwortenLöschen